DISTRIBUIȚI
Timpul.md

Întreaga redacție de știri a postului de televiziune 10TV din Republica Moldova a fost concediată joi, 27 septembrie, din cauza unei știri, care nu a mai coincis „politicii editoriale“, în care era criticat dur regimul Plahotniuc-Dodon, informează site-ul cotidianul.md, potrivit Agerpres.

Anunțul despre concedierea jurnaliștilor a fost făcut chiar de jurnaliștii concediați, printre care și Anatol Ursu, moderatorul emisiunii „Sfatul Țării”.


Citește și : Jim Mattis: Bătălia dusă în Siria împotriva Statului Islamic va fi câştigată

Potrivit acestuia, întreaga redacție de știri a fost concediată din cauza unei știri care reflecta declarația unui europarlamentar german care a criticat dur regimul Plahotniuc-Dodon, în contextul expulzării a șapte cetățeni turci, angajați ai rețelei de licee Orizont.

Știrea respectivă este că deputatul Parlamentului European din partea Grupului Stânga Europeană, Helmut Scholz, declară că Uniunea Europeană îşi pierderea încrederea în posibilităţile Republicii Moldova de a îndeplini angajamentele asumate în Acordul de Asociere.

În articolul „Tot mai departe de valorile europene” pentru portalul Vocal Europe, oficialul european a menţionat că posibilităţile de cooperare şi apropiere a Republicii Moldova și UE se află „sub un mare semn de întrebare, după ce şapte cetăţeni turci, profesori la reţeaua de licee „Orizont”, doi dintre care au ocupat funcţia de director, iar trei locuiau în Republica Moldova de peste 20 de ani şi erau căsătoriţi cu cetăţene ale RM, pe 6 septembrie au fost reţinuţi pe neaşteptate, duşi de ofiţerii SIS la aeroport şi, din informaţiile din presă, transportaţi cu o cursă charter pe un aerodrom militar în apropiere de Istanbul”.

Citește și : Cel puţin 44 de morţi în confruntări interetnice în vestul Etiopiei