DISTRIBUIȚI
btv.md

Moscova ar fi investit 11.453.000 de euro în campania electorală a fostului preşedinte prorus al Republicii Moldova, Igor Dodon, care a candidat pentru al doilea mandat la alegerile prezidenţiale din noiembrie 2020, însă fără succes, fiind învins de contracandidata sa proeuropeană Maia Sandu, dezvăluie joi publicaţia Ziarul de Gardă din Chişinău, citând un articol apărut în ziarul german Bild, care susţine că dispune de documente ce ar conţine probe în acest sens, potrivit agerpres

Potrivit mass-media citate, 4 milioane de euro din suma respectivă erau destinate ca mită pentru ‘candidaţii prietenoşi’ care urmau să implementeze politicile Kremlinului în Republica Moldova după alegeri; 528.000 de euro erau destinate unor ‘proiecte media’ de propagandă, 393.000 de euro – pentru mituirea observatorilor străini la alegeri şi jumătate de milion de euro pentru ‘procesarea rezultatelor de către Comisia Electorală’ – ‘ultimul as’ din mâneca Kremlinului, în cazul că propriul candidat urma să piardă alegerile.


Citește și : Putin susține consolidarea dialogului cu UE

Pentru a atribui mai multă greutate celor dezvăluite, Bild publică un document în facsimil, redactat în limba rusă, cu repartizarea sumelor respective.

În iulie 2020, conform dezvăluirilor Bild, citat de Ziarul de Gardă, Serviciul de Informaţii şi de Securitate al Republicii Moldova (SIS) a identificat numeroase ‘proiecte’ pe care Kremlinul le implementa sau intenţiona să le implementeze pentru a influenţa alegătorii, între care şi aşa-numitul ‘proiectul Adolf’ al cărui scop era demoralizarea taberei proeuropene.

În cadrul ‘proiectului Adolf’, urmau să fie realizate mai multe videoclipuri pentru care Moscova ar fi fost pregătită să ofere 10.000 de euro pe lună pentru actori, echipe de filmare şi costuri de producţie.

Mesajul direcţionat către simpatizanţii candidatului proeuropean – Maia Sandu – era că niciunul dintre candidaţi nu îşi va respecta promisiunile, de aceea a merge la vot este inutil.

SIS a reuşit să oprească în timp util unele dintre operaţiunile de influenţare a alegătorilor moldoveni în vara anului 2020, potrivit media citate, care adaugă că serviciile secrete germane manifestă temeri că planurile pe care Moscova le-a proiectat pentru Republica Moldova le-ar putea utiliza la viitoarele alegeri federale din Germania.

Partidul Socialiştilor din Republica Moldova (PSRM), al cărui lider este Igor Dodon, a calificat drept ‘calomnios’ articolul din Bild, potrivit Ziarului de Gardă.

‘Partidul Socialiştilor îşi exprimă indignarea în legătură cu invenţiile calomnioase din articolul Bild, distribuite de o serie de mass-media care o susţin pe Maia Sanda şi partidul PAS, aflat sub controlul acesteia. PSRM respinge categoric aceste acuzaţii şi declară că finanţarea campaniei prezidenţiale a lui Igor Dodon, precum şi întreaga activitate a Partidului Socialiştilor a fost şi se desfăşoară pe baze legale, în strictă conformitate cu legislaţia Republicii Moldova. Partidul Socialiştilor şi candidatul său, Igor Dodon, nu au primit în ajutor niciun ban din exterior pentru desfăşurarea campaniei electorale’, se menţionează într-o reacţie a PSRM.

Citește și : Un britanic a fost diagnosticat cu COVID-19 timp de 305 zile (VIDEO)

Maia Sandu, candidata Partidului Acţiune şi Solidaritate (PAS) la funcţia de preşedinte, a obţinut cele mai multe voturi în cadrul celui de-al doilea tur al alegerilor prezidenţiale, organizat la 15 noiembrie 2020, devenind astfel prima femeie preşedintă a Republicii Moldova, notează Ziarul de Gardă.

Aceste dezvăluiri intervin în plină campanie electorală pentru alegerile parlamentare anticipate din 11 iulie în Republica Moldova, la care PSRM participă în cadrul unui bloc electoral comun cu Partidul Comuniştilor, al lui Vladimir Voronin.