DISTRIBUIȚI

Ministerul japonez al Sănătăţii a informat că alte nouă femei au suferit reacţii alergice severe după ce au fost vaccinate împotriva noului coronavirus, a relatat miercuri presa locală, potrivit Xinhua și agerpres.

Potrivit Ministerului Sănătăţii, mai multe unităţi medicale au raportat că angajate ale lor cu vârste cuprinse între 20 şi 50 de ani au prezentat reacţii de tip anafilactic după ce au fost inoculate cu vaccinul anti-COVID-19 dezvoltat de gigantul farmaceutic american Pfizer şi de partenerul său german BioNTech.


Citește și: Consulul polonez din Belarus a fost EXPULZAT

Ministerul nipon a precizat că femeile fuseseră inoculate cu vaccinul Pfizer luni şi că, în pofida reacţiei alergice severe, toate se simt bine în prezent.

O investigaţie condusă de un grup de experţi din cadrul Ministerului Sănătăţii a fost solicitată să investigheze dacă dozele de vaccin Pfizer sunt responsabile pentru producerea în cazul acelor femei a unor reacţii severe care pot să ducă la şoc anafilactic.

Ministerul şi presa locală au raportat că până marţi, la ora 17:00, 107.558 de lucrători din sistemul medical fuseseră vaccinaţi. Dintre aceştia, 17 femei au prezentat reacţii alergice de tip anafilactic.

Citește și: Misiunea Gărzii Naționale la Capitoliu a fost prelungită

Potrivit postului public NHK, rata celor care prezintă reacţii de acest tip după ce primesc vaccinul Pfizer a fost de aproximativ un caz la 6.300 de persoane, sau aproximativ 0,00015.

Şocul anafilactic este potenţial letal şi este cauzat de o reacţie alergică severă la un antigen faţă de care organismul a devenit hipersensibil.